Den här webbplatsen använder cookies. Genom att du fortsätter att använda webbplatsen godkänner du att vi använder cookies. Godkänn

Ekonomichef sökes till Middlepoint AB

Vill du vara med i en spännande fas i Middlepoints utveckling? Vi söker en driven, engagerad och kommunikativ ekonomichef som vill vara med och driva ett spännande utvecklingsarbete i en rolig och utmanande bransch. Som ekonomichef får du en utvecklande roll med omväxlande utmaningar. Du sitter med i ledningsgruppen och rapporterar till VD och styrelsen.

Huvudsakliga ansvarsområden
Vi söker dig som vill ta ansvar för, och utveckla Middlepoints ekonomifunktion. Förutom klassiska ansvarsområden är en viktig del av rollen att vara ett proaktivt bollplank till vår organisation. Rollen är både operativ och strategisk. Tillsammans med Middlepoints ledning arbetar du aktivt med att utveckla och driva affärerna framåt. Du har helhetsansvar för månads- och årsbokslut samt arbetar löpande med redovisning, utredningar, analyser, statistik samt periodiseringar och allokeringar mellan företagets affärsområden.

Du har också en mycket affärsinriktad funktion och utvecklar rutiner och processer för prognos, budget och uppföljningsarbete. Dessutom deltar du vid förhandlingar och vid tecknande av avtal samt ansvarar för kontakten med leverantörer, offerter och prissättning på företaget. Du är ett aktivt stöd i verksamheten för personalen och arbetar för att driva och leda dina kollegor i den ekonomiska mentalitet som råder på företaget och säkerställer att de ekonomiska rapporteringsrutinerna följs.

Du har full kännedom om lagar och regler inom ekonomin. Du är behjälplig för HR-avdelningen gällande löner, regler, kollektivavtal och policys. Systemen du kommer arbeta i och gärna tidigare har erfarenhet av är Visma admin, Visma lön, BRP och Ascendo. Du arbetar operativt och bidrar till att utveckla Middlepoint i den fortsatta tillväxten.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi och som har arbetat minst fem år med en motsvarande roll. Förutom att du är trygg i de ekonomiska processerna, ska du gilla att arbeta nära affärsverksamheten och proaktivt bidra med idéer om hur vi kan utveckla verksamheten. Du måste gilla att växla mellan strategiska frågeställningar och vardagsnära operativt arbete. Vi ser gärna att du varit verksam inom ett entreprenörsdrivet företag och tycker om att arbeta i ett dynamiskt högt tempo.
Som person är du positiv, stabil och tålmodig. Du är en duktig och entusiasmerande ledare som har god pedagogisk förmåga och samtidigt en mycket god analytisk förmåga. Du är duktig på att skapa motivation och engagemang hos människor omkring dig.  Stämmer detta in på dig? Då kan vi erbjuda ett kul jobb i ett härligt och energifyllt gäng!
 
Om tjänsten
Tjänsten är en heltidstjänst med start 1 januari och du ansvarar för planering av din arbetstid. Du arbetar i vårt team om tio personer och vårt kontor är beläget mitt i Stockholms city på Norrlandsgatan.

Ansökan
I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Urvalet Executive AB. Mer information om rekryteringsprocessen hittar du på Urvalets hemsida www.urvalet.se där du också skickar in din ansökan. Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt, urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Vid eventuella frågor om tjänsten eller Middlepoint AB, välkommen att kontakta ansvariga chefsrekryterare på Urvalet:
Linda Wiltbourn, linda.wiltbourn@urvalet.se, eller Eva Helmersen, eva.helmersen@urvalet.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Urvalet Executive erbjuder sedan 2000 kvalificerade tjänster inom chefs- och styrelserekrytering, interim management, chefsutveckling/- affärscoaching och strategisk kompetensförsörjning. Med hjälp av en kompetensbaserad rekryteringsprocess med kulturmatchning säkrar vi rätt kandidat med rätt tjänst och arbetsgivare.
www.urvalet.se

Läs mer och gå till ansökan
Mer från: ,

Mer på civilekonomen.se