Den här webbplatsen använder cookies. Genom att du fortsätter att använda webbplatsen godkänner du att vi använder cookies. Godkänn

Ekonomiassistent till Söderort, Stockholm

Är du ekonomiassistent och söker nya utmaningar? Brightby söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent inom kund- och leverantörsreskontra.

Om rollen
Du kommer ingå i ett team på 3 personer som gemensamt kommer arbeta med kund- och leverantörsreskontra, anläggningsregister och utlägg. Ekonomiavdelningen består av totalt 9 personer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Leverantörsreskontra:
    Inläsning/kontroll, kontering, attest, betalningar och påminnelser
  • Kundreskontra:
    Fakturering, inbetalningar, påminnelser och räntefakturering
  • Anläggningsregister:
    Underhåll av anskaffningar, avyttring av anläggningstillgångar, avskrivningar

Avstämningar vid månadsbokslut samt användarstöd till verksamheten inom kund- och leverantörsreskontra samt anläggningsregister
Du kommer också hantera utläggsredovisning samt delta i små och stora projekt inom kund- och leverantörsreskontran.

Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som är trygg i din roll som rutinerad ekonomiassistent med minst 5-7 års erfarenhet. Du är van att arbeta självständig, med stabila kunskaper om kontering och löpande momshantering. Erfarenhet av ”byggmoms” – omvänd skattskyldighet för byggtjänster – är en stor fördel (men inte krav). Du har god IT-vana för att förstå befintliga system och hantera fel som uppkommer i inläsning/flöden mm.

Kunden arbetar i systemen Palette (lev.fakturor) och Vitec 3L Pro (ekonomisystem).

Vem är du?
Du har känsla för service mot verksamheten och är van att styra upp olika frågor. Att ta ansvar både för egna och gemensamma uppgifter ses som positivt och är naturligt för dig. Kunden är i vissa fall en stor organisation och andra fall fungerar som ett litet företag där man spontant kan behöva hjälpa till med andra/andras uppgifter.

Läs mer och gå till ansökan

Mer på civilekonomen.se