Den här webbplatsen använder cookies. Genom att du fortsätter att använda webbplatsen godkänner du att vi använder cookies. Godkänn

Ekonomiassistent sökes omgående till vår kund i centrala Västerås!

Är du ekonomiassistent och redo för nya utmaningar? Vi på Brightby utvecklar din karriär och gör dig till en ännu vassare ekonom. Bli en av oss idag!

Nu söker vi på Brightby drivna och engagerade ekonomiassistenter som vill arbeta hos vår kund med ett uppdrag på tre månader. Därefter du bygger och utvecklar du din erfarenhet inom ekonomi hos oss. Som konsult  hos oss på Brightby får du möjligheten att arbeta med intressanta uppdrag och varierande arbetsuppgifter i olika branscher och på olika företag.

Vad kan vi som företag erbjuda dig?
På Brightby har du många kollegor med olika erfarenheter inom ekonomiområdet. Du träffar dina kollegor i olika forum, både mindre och större, och kan dela erfarenheter och ha roligt tillsammans. Brightby erbjuder tillsvidareanställning, livsstilsförmåner och friskvårdsbidrag och inte minst möjligheten att utvecklas i och utveckla våra kunders ekonomifunktioner.

Vi hoppas att du vill utvecklas tillsammans med oss och vara en del av Brightbys fortsatta utveckling!

Exempel på dina arbetsuppgifter:

  • Kund och- leverantörsreskontra
  • Scanning och kontering av leverantörsfakturor
  • Leverantörsbetalningar
  • Påminnelsehantering
  • Viss kontoavstämning

Kvalifikationer och erfarenhet

  • Examen inom ekonomi på högskola eller universitet
  • Flytande i svenska och engelska, i tal såväl som i skrift
  • Gärna 1–2 års arbetslivserfarenhet som ekonom
  • Goda kunskaper i de olika programmen inom MS Office

Vem är du?

Vi söker dig som har 1 – 2 års tidigare erfarenhet av arbete inom ekonomi. Vi ser också att du har erfarenhet från olika affärssystem, har goda kunskaper i Excel och är bekväm med att uttrycka dig på svenska och engelska. Vi ser även att du är detaljorienterad, nyfiken och initiativtagande.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som har ett genuint intresse för ekonomi, som drivs av personlig utveckling och att hjälpa våra samarbetspartners att nå sina mål.

För att trivas som konsult hos oss är det viktigt att du uppskattar omväxling och utmaningar samt att du är duktig på att skapa kontakt och inge förtroende. Du arbetar noggrant, strukturerat och effektivt samt är lyhörd med hög servicenivå både internt och externt.

Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat samt är en van Excel-användare. Har du erfarenhet av arbete i större affärssystem är även detta meriterande.

  • Start: Så snart som möjligt!
  • Uppdragsperiod: Omgående – 3 månader
  • Placering:  Västeråsregionen
  • Omfattning: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning
  • Arbetstid: 100%
Läs mer och gå till ansökan

Mer på civilekonomen.se