Den här webbplatsen använder cookies. Genom att du fortsätter att använda webbplatsen godkänner du att vi använder cookies. Godkänn

Ekonomiassistent med erfarenhet till vår kund i Västerås

I din roll som ekonomiassistent kommer du att vara ansvarig för kundreskontran hos vår kund. Du kommer att ingå i ett glatt gäng på sex personer där det är högt i takt och en positiv atmosfär. För dig som vill utvecklas i en stor koncern med god struktur och ordning är detta jobbet för dig!   

Vi söker dig som har 2–5 års tidigare erfarenhet av arbete inom ekonomi. Har du tidigare arbetat med kund- och leverantörsreskontra så kommer du snabbt att kunna sätta dig in i dina kommande arbetsuppgifter. Vi ser det som positivt att du har arbetat i större bolag och i olika affärssystem. Har du dessutom arbetat i affärssystemet Pyramid är detta till din fördel. Vidare har du goda kunskaper i Excel och är bekväm med att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift.

Det är ett långsiktigt uppdrag och det är en kund som ser möjligheter snarare än hinder. Känner du igen dig i beskrivningen? Sök tjänsten redan idag då rekryteringsarbetet sker löpande.

Vad kan vi som företag erbjuda dig?
På Brightby har du många kollegor med olika erfarenheter inom ekonomiområdet. Du träffar dina kollegor i olika forum, både mindre och större, och kan dela erfarenheter och ha roligt tillsammans. Brightby erbjuder tillsvidareanställning, livsstilsförmåner och friskvårdsbidrag och inte minst möjligheten att utvecklas i och utveckla våra kunders ekonomifunktioner.

Vi hoppas att du vill utvecklas tillsammans med oss och vara en del av Brightby´s fortsatta utveckling!

Dina kommande arbetsuppgifter:

  • Kundreskontra
  • Kundkontakt
  • Hantera faktureringar
  • In- och utbetalningar
  • Kredithantering
  • Uppföljning
  • Analyser
  • Delaktig vid bokslut
  • Samt diverse administrativa arbetsuppgifter

Kvalifikationer och erfarenhet

  • Du har läst ekonomi på gymnasiet och/eller har en högskoleutbildning/yrkesutbildning inom ekonomi
  • 2-5 års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent är ett krav (med framförallt kundreskontra)
  • Flytande i svenska och engelska i såväl tal som i skrift
  • Goda systemkunskaper
  • Meriterande om du har arbetat i affärssystemet Pyramid

Personliga egenskaper

Vi tror att du är en serviceinriktad person då du som ekonomiassistent har daglig kontakt med kollegor, leverantörer samt interna såväl som externa kunder. Vi tror att du trivs med att arbeta i team, såväl som självständigt. Vidare är du positiv, social och ansvarsfull.

För att trivas hos oss är det viktigt att du uppskattar omväxling och utmaningar och att du är duktig på att skapa kontakt och inge förtroende. Som person har du ett genuint intresse för ekonomi, drivs av personlig utveckling och att hjälpa våra samarbetspartners att nå sina mål.

Läs mer och gå till ansökan

Mer på civilekonomen.se