Den här webbplatsen använder cookies. Genom att du fortsätter att använda webbplatsen godkänner du att vi använder cookies. Godkänn

Ekonomiassistent med erfarenhet av krav och inkassohantering

Vi söker nu en ekonomiassistent med erfarenhet inom kundreskontra och kravhantering. Kunden är ett stort och välkänt företag som ligger i Solna. Uppdraget är i 6 månader och därefter finns det möjlighet att bli anställd hos kunden. Du kommer ingå i ett större team med trevliga kollegor som samarbetar med varandra.

BB grupp

Arbetsuppgifter:

  • Fakturering
  • Kreditbedömning
  • Påminnelsehantering
  • Krav och Inkassohantering

Kvalifikationer och erfarenhet: 

  • Har erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter
  • Flytande i svenskan och engelska, i tal såväl som i skrift
  • Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Visma
  • Önskvärt att du har tidigare arbetat med ekonomi på större företag
  • Gymnasieekonom eller examen från universitet eller yrkeshögskola

Personlighet: 

I din arbetsroll behöver du vara noggrann, strukturerad och tycka om att ha mycket att göra. Samtidigt behöver du vara serviceinriktad och kommer få hjälpa interna med deras ekonomifrågor. Eftersom du arbetar i team är det viktigt att du är kan samarbeta och kan hjälpa andra när det behövs. Du behöver kunna vara prestigelös och flexibel om arbetet kräver att du behöver prioritera om.

Brightby är ett konsult- och rekryteringsföretag specialiserat inom ekonomi och finans och ingår i samma koncern som konsultföretaget Meritmind. Vi arbetar med spännande bolag, såväl nationella som internationella, med starka varumärken i varierande storlek och omfång. Utöver spännande rekryteringar och konsultuppdrag erbjuder vi våra medarbetare tillsvidareanställning, tjänstepension och friskvårdsbidrag då vi tror på långsiktiga relationer och trygga villkor. Vi hoppas att du har viljan och förmågan att bli en av Sveriges bästa ekonomikonsulter och söker din nästa utmaning hos oss.

Läs mer och gå till ansökan

Mer på civilekonomen.se