Den här webbplatsen använder cookies. Genom att du fortsätter att använda webbplatsen godkänner du att vi använder cookies. Godkänn

Ekonomiassistent för deltidsuppdrag i City, Stockholm

Brightby söker nu en Ekonomiassistent för ett deltidsuppdrag hos vår kund med kontor i Centrala Stockholm! Som ekonomiassistent hos vår kund ansvarar du för leverantörsreskontra och löneadministration för ca 30 löner. Du är även behjälplig med övriga administrativa uppgifter i teamet. I rollen som Ekonomiassistent får du chans att arbeta i en varierande roll med chans att på sikt få fler liknande arbetsuppgifter. Konsultuppdraget är på 3-6 månader med chans till förlängning.

Dina kommande arbetsuppgifter

  • Leverantörsreskontra
  • Löneadministration
  • Löpande bokföring
  • Avstämningar

Kvalifikationer och Erfarenhet

  • Akademisk examen eller motsvarande Yrkesutbildning inom ekonomi
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift
  • 2–5 års arbetserfarenhet av ekonomirelaterade arbetsuppgifter
  • Meriterande att ha kunskap inom Visma Global och Visma lön

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen är du mycket troligt prestigelös, engagerad, positiv och proaktiv i ditt arbete. I rollen kommer du även att vara delaktig i arbete gällande effektivisering och utveckling av rutiner och processer. Kunden beskriver sig själva som ett familjärt bolag där de tillsammans bidrar till en god arbetsmiljö, trevlig stämning och högt i tak. Du trivs med att ge service till såväl kunder som medarbetare internt.

Vad kan vi som företag erbjuda dig?
Våra kunder varierar i storlek och finns inom flertalet branscher, varav en del med internationell verksamhet, så du får en varierad och spännande vardag. Vi kan erbjuda en trygg anställning, en möjlighet att jobba med attraktiva varumärken och en stark intern gemenskap.
Vi hoppas att du vill utvecklas tillsammans med oss och vara en del av Brightbys fortsatta utveckling!

Läs mer och gå till ansökan

Mer på civilekonomen.se