Den här webbplatsen använder cookies. Genom att du fortsätter att använda webbplatsen godkänner du att vi använder cookies. Godkänn

Ekonomi- och Logistikassistent, Stockholm city

Brightby söker nu en Ekonomi- och Logistikassistent att rekrytera till ett internationellt och spännande företag inom IT/tech- branschen.  Företaget skapar en  hård- och mjukvarulösning, som syftar till att öka servicenivån och kundupplevelsen på hotell och andra serviceanläggningar. Verksamheten grundar sig i en passion för att skapa nya lösningar, nytänkande och driv.

Personliga egenskaper
Du kommer ingå i ett team på fem stycken, där kulturen är internationell. För att trivas i rollen bör du vara en lagspelare, trivas med att ha ”många bollar i luften” samt vara en nyfiken  person. Du är duktig på att organisera dig och ditt arbete, du gillar att vara flexibel samt klarar av att prestera under press. Dessutom är du prestigelös,  serviceinriktad och lösningsorienterad. Företagskulturen präglas av öppenhet, glädje och en stark entreprenörsanda.

Dina kommande arbetsuppgifter:
– Rapportering och bokning av leverantörsfakturor
– Utfärda fakturor, följa upp betalningar samt skicka påminnelser
– In- och utbetalningar
– Ringa samtal för att säkerställa att betalningar mottas i rätt tid
– Avstämning av bank- och balansräkningar
– Rapportering till skattemyndigheter och andra rapporterande enheter.
– Uppdatera lagerinformation (in och utflöden)
– Packa leveranser och beställa Fedex-kollektioner (vid behov)

Kvalifikationer och erfarenhet
– Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande
– Minst ett års arbetserfarenhet av redovisning
– Flytande i engelska och svenska i tal och skrift
– Att ha intresse av teknik och Start-Ups är en fördel

Start: Omgående
Placering: 
city
Omfattning: 
Tillsvidareanställning på heltid

Läs mer och gå till ansökan

Mer på civilekonomen.se