Den här webbplatsen använder cookies. Genom att du fortsätter att använda webbplatsen godkänner du att vi använder cookies. Godkänn

Marknadsföringens fader till Stockholm

Den moderna marknadsföringens fader brukar han kallas, författaren och professorn Philip Kotler. I november kommer amerikanen till Stockholm för ett unikt framträdande ihop med den svenske entreprenören Christian von Koenigsegg.

Philip Kotler, som hunnit bli 85 år, är en legendar inom strategisk marknadsföring. Han är känd som en av de främsta ekonomiforskarna och författare av den mest använda universitetslitteraturen. Kotler är också rådgivare till några av världens mest framgångsrika företag och länder.

Den internationella bästsäljaren, Kaos – leda företag i turbulenta tider, kom ut på svenska 2010. Den skrev Philip Kotler ihop med John A Caslione, en annan internationell auktoritet inom strategisk marknadsföring. Totalt har Kotler skrivit över 55 böcker och allra mest känd är fortfarande Marketing Management som utkom första gången redan 1967 och sedan har givits ut i hela 15 upplagor.

Läs även: Exklusiv intervju: Philip Kotler

Den 21 november kommer Philip Kotler till Grand Hôtel i Stockholm som en del av en världsturné. Under sitt framträdande i Sverige, det första på tio år, kommer han att berätta om den senaste forskningen och ge användbara råd och verktyg inom management och marknadsföring.

Amerikanen delar scen med en av Sveriges mest fascinerande entreprenörer, mannen som blott 22 år gammal grundade företaget bakom världens snabbaste bil. Christian von Koenigsegg, som både mött tuffa motgångar och svåra utmaningar under de drygt 20 åren som vd för sportbilsföretaget Koenigsegg, kommer att dela med sig av sina hemligheter och tips.

Fakta

Kotler vs Koenigsegg

Dag: 21 november 2016.

Tid: 12.30-17.30.

Plats: Grand Hôtel, Stockholm

Mer info: informationskollegiet.org/

Mer från: ,

Mer på civilekonomen.se